måndag 18 maj 2009

Då börjar vi!

Idag sätter vi igång. Planen är att du här ska kunna hitta en ordning, något att följa, som i slutänden kommer att göra ditt hem skinande blankt... eller iallafall mindre stökigt. Du kommer att få en instruktion nästan varje dag med vad du ska göra för att det inte ska gro igen- och utöver det kommer vi varje vecka att ta oss an ett lite större eller flera lite mindre stökprojekt. När vi är klara kommer du förhoppningsvis ha en bra grund att stå på för vardagsordningen.

Varför En sak i taget då?
Ja, internet är ju fullt av organiserade människor, så det är dags att erkänna följande: Jag är inte en av dem. Vi har det rätt välstädat i vanliga fall. På ytan. Öppnar man skåpen, däremot... Jag får ångest vid bara tanken på att öppna skåpen om vi har gäster hemma...

Och jag vill inte se hur fint andra har det- jag vill se hur de fick det så! Så, nu tar vi en sak i taget, för att få det så där välsorterat. Inga pappershögar med reklam och post om vartannat, inte omatchade strumpor huller om buller och en tvättstuga full med ren och smutsig och ren tvätt om vartannat.

Själv har jag följt alla möjliga metoder, men tyckte personligen att Flylady var den som var roligast. Tyvärr kändes den lite för amerikansk för oss, men jag har försökt komma på en variant som passar mig och min familj, med inspiration från olika håll och kanter toppat med egna erfarenheter. Förhoppningen är att det kanske kan passa andra också!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar