fredag 22 maj 2009

Skinande rent...


Idag tar vi oss an badrummet. I vårt fall badrummen eftersom de är två. I det enda har vi duschkabin. Där är det kanon med fönsterputs! Bara spraya på och låt vara en stund, torka och skölj- och voilà: Blankt och fint. Sedan torkar jag botten av duschkabinen med en svamp och lite såpa.
Medan fönsterputsen verkar torkar jag handfatet, sedan torkar jag kranen torrt (annars får man inte upp något blänk, och jag älskar blänkande kranar. Ja, jag vet att det är lite sjukt....)
I badrummet med badkar torkar jag badkar och putsar kranar istället såklart.

Sist tar jag toaletten, och torkar spolknapp, sits och kant- och golvet runt toan, eftersom vi har små pojkar som inte alltid prickar själva toaletten. Sedan kastar jag faktiskt trasan. Det är inte så himla miljövänligt, jag är fullt medveten om det, men jag tycker trasor som torkat toaletter är äckliga. Punkt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar